Ta testet

Generell information

Take Daily ApS

CVR. nr. 37360813

Danneskiold-Samsøes Allé 24, 1.
1434 København K

e-mail: info@takedaily.dk
Telefon: 70605015

 

Senast uppdaterad den 30 oktober 2017.

 

Gällande: www.takedaily.dk

 

Betalning
På takedaily.se kan man betala med Visa, Visa Dankort, Mastercard samt Mastercard Dankort. TakeDaily lägger inte till någon avgift på betalkort. Beloppet dras först när produktionen av paketet påbörjas.

 

Leverans

Vi levererar med Post Danmark från vår paketeringsanläggning i Holland.

 

 

Vi producerar varje enskild order som beställningsvara, därför är leveranstiden 3-6 vardagar och kan ibland variera under hektiska perioder.

TakeDaily har ansvaret för leverans av varorna, tills dess att du fått paketet i din brevlåda.

 

Ingående av avtal

Efter beställning av TakeDaily får du en orderbekräftelse på e-post, där avtalets ingående har trätt i kraft.

 

Försändelse

Vi producerar dina varor som beställningsvaror och det tar därför lite längre tid, än om det skulle vara en vanlig lagervara. Vi strävar efter att leverera din TakeDaily inom 3-6 vardagar i Sverige. Paketet kommer från Holland, där vår paketeringsanläggning är placerad.

 

Abonnemang

När du har beställt din TakeDaily-box, så skickar vi automatiskt den nästa försändelsen var fjärde vecka. Vi levererar din TakeDaily till din brevlåda och i ditt paket finns varor för 28 dagars förbrukning. Innan vi skickar nästa försändelse till dig, skickar vi, 5 dagar innan du får försändelsen, ett email där vi gör dig uppmärksam på att du kan skjuta upp din kommande leverans, t.ex. Om du fortfarande har ett par dagars förbrukning kvar. Du har då 24 timmar på dig att svara. Därefter låses din försändelse och din TakeDaily görs klar för att skickas till dig. Du kan löpande ändra ditt innehåll i din TakeDaily så att det passar din livsstil, kost, ålder och liknande. Ändringen kommer i så fall att träda i kraft vid nästa försändelse.

Uppsägning

Du kan alltid säga upp ditt abonnemang hos Take Daily ApS upp till 5 dagar före vi levererar nästa TakeDaily till dig. Gå in på ”Mitt TakeDaily” och säg upp dig. Du är även välkommen att ringa till oss eller skicka ett e-postmeddelande till oss på info@takedaily.dk.

 

Bindningstid

Det finns ingen bindningstid och du kan alltid säga upp avtalet.

 

Betalning

Du måste vara 18 år för att beställa på Takedaily.se samt ha ett giltigt betalkort motsvarande ett av de betalkort som takedaily.se accepterar, Du kan betala med Visa Dankort, MasterCard Dankort, Visa, MasterCard.

Betalningen sker automatiskt var fjärde vecka och dras från ditt konto. Du kan se tidigare och framtida faktureringar under ”Mitt TakeDaily”. Saknar du en faktura, eller har du frågor om en betalning så är du alltid välkommen att ringa eller skicka e-post till oss.

Take Daily ApS förbehåller sig rätten att höja eller sänka priset, eller lägga till fraktkostnad på tjänsten. Vid sänkning av priset, ska detta meddelas skriftligt minst 1 månad före nästa belastning på ditt konto. Vid prishöjning, ska detta meddelas skriftligt minst 3 månader före. Alla priser är inklusive moms och avgifter.

Alla våra betalningar är krypterade enligt lagstiftade standarder och vi använder oss av betalningstjänsten Stripe.

 

Återkallande av tillåtelse och invändning

Du kan när som helst ovillkorligt återkalla din tillåtelse till att vi framöver drar ett belopp på ditt konto. Därefter kommer vi istället att skicka en faktura, såvida du inte sagt upp avtalet.

Om du upptäcker en eller flera obehöriga debiteringar, kan du göra en invändning mot din kortleverantör senast 8 veckor efter debiteringen, såvida inget annat anges i ditt avtal med kortleverantören.

 

Ångerrätt

Det beviljas ingen ångerrätt, då TakeDaily är en beställningsvara. Produkterna tillverkas efter dina individuella behov och specifikationer eller har fått en tydlig personlig prägling, enligt Forbrugeraftaleloven § 18, stk. 2, nr. 3.

 

Reklamation

Om du handlar på takedaily.se är du som konsument skyddad av konsumentköplagen.

När du handlar hos oss som konsument, har du 24 månaders reklamationsrätt. Det innebär att du antingen kan få varan reparerad utbytt, pengarna tillbaka eller prisreduktion, beroende på den konkreta situationen. Det är ett krav att reklamationen är berättigad, och att bristen inte uppstått till följd av felaktig användning av produkten eller annat skadligt förehavande.

Om det är något fel eller om något saknas i din TakeDaily, ber vi dig kontakta oss på info@takedaily.se. Kom ihåg att ha dokumentation redo i form av bilder och själva paketet. Om du reklamerar inom två månader efter att bristen upptäckts, kommer reklamationen alltid vara inom föreskrivande tid.

Är reklamationen berättigad, återbetalar vi dina (rimliga) fraktkostnader. Varan ska alltid skickas tillbaka i ett hållbart emballage, och kom ihåg att få ett kvitto när du skickar, så vi kan återbetala dina fraktkostnader.

 

Varan skickas till:

Take Daily ApS

Danneskiold-Samsøes Allé 24, 1.
1434 Köpenhamn K

 

När du returnerar varan, ber vi dig beskriva problemet så detaljerat som möjligt.

Vi tar inte emot paket utan leverans till oss eller paket som skickas med efterkrav.

 

Presentkort

Presentkort som utfärdas av TakeDaily, kan användas som betalningsmedel. Utnyttjande av ett presentkort kräver att mottagaren skriver in sin presentkortskod och upprättar sig som ny kund hos TakeDaily. Om man inte vill fortsätta som betalande kund, kan man utan kostnad avbryta prenumerationen innan utgången av perioden som presentkortet täcker, och tjänsten kommer då automatiskt att upphöra vid utgångsdatum. Det kommer således inte dras några pengar på betal- eller kreditkortet. Om man inte säger upp TakeDaily innan utgången av den period som presentkortet täcker, kommer abonnemanget automatiskt att fortsätta till normalpris. Ett presentkort är inte återbetalningsbart och kan inte bytas till kontanter. Ett presentkort kan inte överlåtas till en annan person när det väl tagits i bruk. TakeDaily är inte ansvariga för borttappade presentkort. Ett presentkort är giltigt i 12 månader från inköpsdatum.

 

Din TakeDaily Profil

När du har tagit TakeDaily-testet och svarat på de relevanta frågorna om dig, kommer vi matcha dina svar med en TakeDaily-rekommendation, som matchar det du har svarat i frågeformuläret. Var 4:e månad, skickar vi ett e-postmeddelande till dig där vi ber dig att bekräfta de uppgifter du har försett oss med, så vi säkerställer att din profil är så uppdaterad som möjligt. TakeDaily kan även kontakta dig i början på årstiderna, så att din TakeDaily exempelvis passar till sommaren (mindre D-vitamin, eller vintern (mer D-vitamin).

Väljer du att ändra eller anpassa din profil, kan priset på din TakeDaily minska eller öka. Detta upplyser vi dock på hemsidan och i förbindelse med din ändring.

 

Hantering av personliga uppgifter

Alla personuppgifter behandlas efter gällande lag om persondata. När du är upprättad som kund hos takedaily.se, så lagras ditt namn, din adress, ditt telefonnummer, din e-postadress, dina svar på hälsotestet samt betalningsinformation i ett elektroniskt kundregister. Endast anställda hos TakeDaily har tillgång till det.
Vi sparar dessa personuppgifter med syfte att kunna leverera den beställda ordern till dig. Vi lagrar även personuppgifter i förbindelse med överensstämmelse av bokföringslagens regler, enligt vilka bokföringen ska behållas i 5 år från utgången av det räkenskapsår som materialet avser.
IInnan det eventuellt sparas personuppgifter via takedaily.se, ser vi till, att du vid betalning är klar över och införstådd med Take Daily ApS villkor.

Dataansvarig på www.takedaily.se är Administrationsdirektör Marc Lucas.

Vi skickar kunduppgifter krypterat.
Som kund hos Take Daily ApS har du alltid rätt att göra invändningar mot registreringen och ha insikt i vilka uppgifter vi har registrerat om dig. Dina rättigheter har du enligt Dataskyddsförordningen. För mer information eller förfrågan om insikt skickas till Take Daily ApS via e-mail info@takedaily.se.Dataansvarig på takedaily.se är Take Daily ApS.

Vi skickar inte dina uppgifter vidare till tredje part. Vi förbehåller oss dock rätten att kunna använda den data vi samlar in för marknadsundersökningar, statistiska analyser eller använda den till förbättring av tjänsten. Vid en eventuell delvis eller hel försäljning av verksamheten eller en omstrukturering kan vi vidarebefordra den information som är nödvändig för att driva tjänsten, dock med minst samma villkor för behandling av profildata som själva har. Betalningsdata vidarebefordras till vår betalningsleverantör, således att betalning kan ske. All betalningsdata behandlas enligt de lagstiftade krypteringskraven.

 

Anmälan till nyhetsbrev

Vid anmälan till nyhetsbrev registrerar vi din e-postadress. E-postadressen vidarebefordras inte till andra än innanför verksamheten.

 

Cookies

Take Daily använder cookies. Det gör vi uteslutande för att göra det enklare för dig att logga in och för att kunna visa dig relevanta produkter och nya erbjudanden när du besöker vår hemsida.
En cookie är en liten fil som innehåller information om du är ny eller tidigare kund, vilka produkter du besöker, samt andra förhållanden om ditt agerande på hemsidan. Cookien lagras på din PC, surfplatta eller mobiltelefon.

En cookie kan inte identifiera dig som person, utan endast känna igen din PC, surfplatta eller mobiltelefon och därmed ge dig en anpassad version av takedaily.se

Vi sparar vanligtvis en cookie i 12 månader.

 

Klagomål

Om du vill klaga på ditt köp, ska du vända dig till oss på  info@takedaily.se eller ringa till oss på tel. +4570605015. Vi kommer i förbindelse med det att försöka hitta en lösning och hjälpa dig. Om detta inte lyckas, står det dig fritt att vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden om villkoren för detta är uppfyllda.

 

Allmänna Reklamationsnämnden

Box 174,

101 23 Stockholm

www.arn.se

 

Är du kund med annan hemvist i ett annat EU-land än Sverige, kan du klaga via EU-kommissionens klagoportal online här ec.europa.eu/odr

 

Eventuella tvister

Dessa användarvillkor – och användning av tjänsten – är föremål för svensk lag. Eventuella tvister som uppstår från eller i förbindelse med dessa villkor eller användning av tjänsten ska försöka lösas genom uppgörelse. I den omfattning det inte låter sig göras, kan tvisten prövas i ett passande klagoorgan eller i domstol.

 

Ändringar av villkor

Vi förbehåller oss rätten att ändra i våra villkor samt uppdatera dessa löpande. Större ändringar kommer meddelas skriftligt till alla medlemmar senast 1 månad innan ändringen träder i kraft.

Hvad kan Takedaily gøre for dig?
Ta vitamintestet Det tar 2 minuter